Що таке франшиза і як вона працює?

Франчайзинг або франшиза – це вид відносин між ринковими суб’єктами, коли одна сторона (франчайзер) передає іншій стороні (франчайзі) на певних умовах право на ведення бізнесу, використовуючи розроблену бізнес-модель. Існує два види платежів при веденні бізнесу за франшизою: паушальний внесок і роялті.

Франшиза – право працювати під брендом і використовувати технології ведення бізнесу відомої компанії. Франчайзер – компанія, яка готова за певну плату поділитися своїм ім’ям і напрацюваннями з підприємцями – франчайзі. Франчайзинг – це сама система бізнес-відносин між франчайзером і франчайзі.

Підприємець очікує від такої франшизи швидкий прибуток, а отримує ризики великих збитків. За придбання “неправильної франшизи” бізнес може поплатитися місцем на ринку, а також отримати багатомільйонні позови з боку власника знака, який нібито був переданий за договором.

Вартість франшизи складається з двох складових: інвестицій у підприємство та оплату права використання бренду. Інвестиції у відкриття досить легко розрахувати: це товарний запас, обладнання, виготовлення реклами тощо. З паушальним внеском і роялті складніше.

Related Posts