20.07.2009 Чому потрібно платити за музику? Споживачі згодні заплатити на 5% більше в ресторані, де грає якісна музика.
Дослідження міжнародної компанії Entertainment Media Research про вплив музики на споживачів закладів громадського харчування, готелів, магазинів, спортклубів і салонів краси дали несподівані результати.
Згідно дослідженню, музика є вагомим важелем в створенні потрібної атмосфери, а також є додатковим стимулом для повторного відвідування кафе, пабу чи спортклубу.
Більше того, кожен четвертий гість ресторану згоден заплатити на 5% більше в закладі, якщо грає якісна музика.91% відвідувачів підтвердили, що із задоволенням слухають музику в барах и пабах. Троє з чотирьох опитаних повідомили, що музика є вагомим фактором для повторного відвідування закладу.
38% відвідувачів готові платити на 5% більше за послуги спортклубу, де звучить музика, а 48% опитаних твердять, що не будуть займатися спортом в тиші. Вони просто знайдуть інший спортклуб.
Подібна ситуація склалася в готелях. 76% респондентів хочуть чути музика в ресторанах, лоббі-барах та інших громадських місцях готелю. Кожен четвертий згоден заплатити на 5% в ресторані чи барі готеля, якщо звучить якісна музика. Використання музики підвищує лояльність клієнтів та їх готовність збільшувати затрати в готелях.
86% опитаних стверджують, що музика в кабінеті, де вони очікують на лікаря чи дантиста, дозволяє їм розслабитися. 75% впевнені, що гарний музичний твір підіймає настрій, 74% музика в залі очікування дозволяє менше нервувати.
81% людей, які відвідують спортивні заходи на стадіонах, хотіли б чути там музику. 69% стверджують, що музичний фон робить їх більш комунікабельними і дружелюбно налаштованими по відношенню до інших вболівальників і дозволяє попередити конфлікти.
На сьогодні, згідно постанови Кабміну № 71 від 18 січня 2003 року «Про затвердження розміру винагороди (роялті) за використання опублікованих з комерційною метою фонограм і відеограм та порядку її виплати» розмір виплати за музику становить 1% від суми доходів, отриманих з того виду діяльності, в процесі якого використовуються фонограми.
Таким чином, продаючи філіжанку кави за 10 грн, кафе має заплатити 10 коп. Здавалося б небагато. Однак, розуміючи складний стан сучасної економіки, УЛМП отримала від правовласників повноваження знижувати встановлені ставки, виходячи з того, наскільки прибутковою є організація і наскільки можлива музика для її діяльності.
Сьогодні є можливість вкласти договір з Лігою на фіксованих ставках. Так, для кафе сума виплат може складати від 100 до 1500 грн в місяць, для дискотеки — до 5000 грн в місяць, для магазину (до тисячі м2) — 400 грн, для торгівельного центру — 400 грн. за тисячу м2.
На сьогодні, згідно постанови Кабміну № 71 від 18 січня 2003 року «Про затвердження розміру винагороди (роялті) за використання опублікованих з комерційною метою фонограм і відеограм та порядку її виплати» розмір виплати за музику становить 1% від суми доходів, отриманих з того виду діяльності, в процесі якого використовуються фонограми.
Таким чином, продаючи філіжанку кави за 10 грн, кафе має заплатити 10 коп. Здавалося б небагато. Однак, розуміючи складний стан сучасної економіки, УЛМП отримала від правовласників повноваження знижувати встановлені ставки, виходячи з того, наскільки прибутковою є організація і наскільки можлива музика для її діяльності.
Сьогодні є можливість вкласти договір з Лігою на фіксованих ставках. Так, для кафе сума виплат може складати від 100 до 1500 грн в місяць, для дискотеки — до 5000 грн в місяць, для магазину (до тисячі м2) — 400 грн, для торгівельного центру — 400 грн. за тисячу м2. Источник: Українська ліга музичних прав |