ROYALTY CONSULTING AGENCY
ГЛАВНАЯ    |     НОВОСТИ    |     ЗАКОН    |     БЕЛЫЙ  и  ЧЕРНЫЙ СПИСОК     |     КОНТАКТЫ    |     ПРАКТИКА и АНАЛИТИКА
16.03.2010
В Україні збори роялті за суміжні права зросли на 50%

У 4-му кварталі 2009 року Українська Ліга Музичних Прав отримала від користувачів 1 млн. 161 тис. гривень, що збільшує загальну річну суму зборів за 2009 рік до 3,7 млн. грн. Порівняно з минулим роком – 2 600 000 гривень зростання становить майже 50%.

Про діяльність організації: Українська Ліга Музичних Прав є уповноваженою неприбутковою організацією колективного управління суміжними правами. Предметом діяльності Ліги є збір роялті за публічне виконання фонограм у публічних місцях (кафе, бари, ресторани, супермаркети, транспорт і т.ін.), а також подальший розподіл роялті між правовласниками (артистами та продюсерами).

Відповідно до звіту Міжнародного альянсу інтелектуальної власності, Ліга має в своєму управлінні більше 80% українського та міжнародного музичного репертуару, які використовуються в Україні.

Задля того, щоби збори роялті в Україні досягли рівня європейських країн, необхідні об'єднанні зусилля і співпраця всіх гілок державної влади та власників прав на музику.

У 2009 році Верховна Рада України не спромоглася ухвалити зміни до законодавства про авторське право і суміжні права, які так необхідні для переходу українського музичного ринку на нову бізнес-модель, що більш адекватно відповідає реаліям ХХІ сторіччя. Але доки тривають обговорення та суперечки, робота не припиняється. Тому з кожним роком українські артисти отримують все більше законних роялті за використання їх творчості.

Саме зараз триває процес розподілу роялті, який базується на офіційній інформації, що надійшла від користувачів музичних творів. Найближчими тижнями фахівці Ліги планують остаточно розподілити винагороду між артистами та музичними продюсерами.

Гнат Бережний, директор Асоціації Музичної Індустрії України:

"За останні 5-10 років музична індустрія зазнала безпрецедентних змін, особливо у своєму економічному аспекті – в усьому світі продаж музичних компакт-дисків за період з 2004 по 2009 рік впав на 30%, що призвело до катастрофічного зниження інвестицій у нові таланти. Але одночасно зростають два інших джерела доходів – це легальні інтернет-продажі та збори за публічне використання музики. І хоча вони поки що не компенсують обвал ринку «фізичних носіїв», саме на них покладає надії музичний бізнес для відновлення інвестування в артистів-початківців та покращення якості музичного контенту.

Збори за публічне виконання в України зростають навіть вищими темпами, аніж у Європі, але базу для порівняння просто неможливо зіставити: у той час, як на зламі тисячоліть в більшості європейських країн вже збиралися десятки і сотні мільйонів доларів, в нашій країні збори роялті «за публічку» до 2003 року становили 0 грн, адже не було відповідної нормативної і організаційної інфраструктури.

Основні проблеми дві: перша -наявність шахрайських організацій, які використовують прогалини в законодавстві і (навіть без отримання прав від артистів та продюсерів) збирають, але не розподіляють належним чином чужі гроші. Друга проблема – українські підприємці не вірять, що наслідки відмови сплатити належну винагороду можуть бути дуже серйозними,- від штрафу до кримінального переслідування. І тут важлива активна робота правоохоронних органів, які покликані захищати права інтелектуальної власності.

Сподіваємося, що у 2010 ситуація зміниться кардинально, адже на проблему «публічного піратства» в Україні звернули увагу впливові міжнародні організації у сфері інтелектуальної власності, зокрема- Всесвітня організація інтелектуальної власності та Міжнародній альянс інтелектуальної власності".

Дмитро Прикордонний, директор Коаліції Артистів та Продюсерів:

"Українські Артисти чудово розуміють, що збори роялті за публічне сповіщення, це єдиний стабільний прибуток, за яким можливо планувати творчу діяльність в Україні. Записи на студії, зйомки відеокліпів та інша творча діяльність коштує чималі гроші і потребує постійних інвестицій. Нажаль сьогодні ще не сформована суспільна думка,- що за для того щоби музика взагалі існувала за її використання потрібно платити. Іноземні бізнесмени які відкривають в Україні готелі, супермаркети, ресторани, кафе готові платити за використання музики з першого дня роботи закладу.

Завдання Коаліції Артистів та Продюсерів – донести до українців – «За музику потрібно платити задля того, щоби вона існувала». Діяльність легітимних та прозорих ОКУ-таких, як Українська Ліга Музичних Прав дає можливість артистам займатись роботою в студії, концертувати з новими піснями, а не смикатись на чергові корпоративи".

Источник: FAdiez

ВИДЕО

Репортаж ICTV о выплате роялти
Репортаж ICTV о выплате роялти

ЧТО БЫВАЕТ, С ТЕМИ КТО НЕ ПЛАТИТ ЗА МУЗЫКУ
Можно ли эффективно бороться с "пиратством" и нарушениями авторских прав?

ЧТО БЫВАЕТ, С ТЕМИ КТО НЕ ПЛАТИТ ЗА МУЗЫКУ
Роялти за музыку в кафе и Интернет

ЧТО БЫВАЕТ, С ТЕМИ КТО НЕ ПЛАТИТ ЗА МУЗЫКУ
Что бывает, с теми кто не платит за музыку


Однажды в 1997 году известный харьковский музыковед С.А. Коротков

МЕДИА ПАРТНЕРЫ